Календарне планування
Хімія 7-й клас
(Усього 52 години, 1,5 год на тиждень, із них
5 год — резервних)
Номер уроку
|
Дата
|
Тема уроку
|
Домашнє завдання
|
Вступ (3 години)
|
|||
1
|
01/09
|
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у
навколишньому світі.
Короткі відомості з історії хімії.
|
Навчальний проект
1. Хімічні знання в
різні епохи.
|
2
|
08/09
|
Правила поведінки учнів
у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та
лабораторним посудом.
Демонстрації:
1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).
2. Зміна
забарвлення індикаторів у різних середовищах.
|
|
3
|
09/09
|
Практична робота №1 . Правила безпеки під час роботи в хімічному
кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними
приладами. Будова полум’я. Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
Початкові хімічні поняття (21 година)
|
|||
4
|
15/09
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули.
Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії.
Демонстрації:
5-9. Хімічні реакції, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
Домашній експеримент:
1. Взаємодія харчової соди з соком квашеної капусти, лимонною кислотою,
кефіром.
|
5
|
22/09
|
Фiзичні властивості речовин. Лабораторний дослід №
1 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень.
Формулювання висновків.. Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
6
|
23/09
|
Фізичні властивості речовин.
|
|
7
|
29/09
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні).
Способи розділення сумішей.
|
|
8
|
06/10
|
Практична робота №2 . Розділення неоднорідної
суміші. Проведено інструктаж з БЖД. Тематична
|
|
9
|
07/10
|
Атом, його склад. Хімічні елементи, їхні назви і
символи. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І.
Менделєєва.
Демонстрації:
3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
|
|
10
|
13/10
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
|
11
|
20/10
|
Хімічні формули
речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний
дослід № 2
Ознайомлення зі зразками простих
і складних речовин. Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
12
|
21/10
|
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.
Демонстрації:
4. Зразки металів і неметалів.
|
|
13
|
03/11
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних
сполук за валентністю
елементів.
|
|
14
|
10/11
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних
сполук.
|
|
15
|
11/11
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною
формулою.
|
|
16
|
17/11
|
Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її
формулою. тематична
|
|
17
|
24/11
|
Масова частка елемента
в складній речовині.
|
|
18
|
25/11
|
Обчислення масової
частки елемента в складній речовині.
|
|
19
|
01/12
|
Складання формул
речовин за масовою часткою елементів у речовині
|
|
20
|
08/12
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та
явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин.
Лабораторний дослід
№ 3 Проведення
хімічних реакцій Проведено інструктаж з БЖД.
|
Навчальні
проекти
2. Хімічні явища в
природному довкіллі
3. Хімічні явища в
побуті
4. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах
5. Речовини і
хімічні явища в літературних творах і народній творчості
|
21
|
09/12
|
Практична робота №3 . Дослідження фізичних і хімічних явищ.. Проведено інструктаж з БЖД.
|
|
22
|
15/12
|
Узагальнюючий урок з
теми «Вступ. Початкові хімічні поняття»
|
|
23
|
22/12
|
Контрольна робота № 1 з
теми: «Початкові хімічні поняття»
|
|
24
|
23/12
|
Розв’язування задач і
вправ тематична
|
|
Кисень (13 годин)
|
|||
25
|
Повітря, його склад.
|
||
26
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули,
поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
|
||
27
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій.
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
Демонстрації:
10. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин. |
||
28
|
Добування
кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття
про каталізатор. Поняття про каталізатор.
Демонстрації:
11. Добування кисню з гідроген пероксиду. |
||
29
|
Способи збирання кисню. Доведення наявності
кисню.
Демонстрації:
12.
Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води.
13.
Доведення наявності кисню.
|
||
30
|
Практична робота №4 Добування кисню з гідроген пероксиду,
збирання, доведення його наявності. Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
31
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими
речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція
сполучення.
Тематична
|
||
32
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).
Демонстрації:
14.
Спалювання простих і складних речовин.
|
||
33
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне
окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).
|
||
34
|
Умови виникнення та припинення горіння.
|
||
35
|
Маркування
небезпечних речовин.
Демонстрації:
15.
Маркування небезпечних речовин.
|
||
36
|
Колообіг Оксигену в
природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль
кисню.
|
Навчальні
проекти
6. Проблема
забруднення повітря та шляхи розв’язування її
7. Дослідження зміни концентрації вуглекислого
газу у класній кімнаті під час занять
|
|
37
|
Розв’язування задач і вправ
|
||
38
|
Узагальнюючий урок з
теми «Кисень»
тематична
|
||
Вода (10 годин)
|
|||
39
|
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні
властивості. Вода – розчинник.
|
Навчальні
проекти
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
|
|
40
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена
речовина.
Демонстрації:
16. Виготовлення розчинів.
|
Домашній експеримент:
2. Виготовлення водного розчину
кухонної солі.
|
|
41
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої
речовини.
|
||
42
|
Виготовлення розчину.
Лабораторний дослід
№ 4 Виготовлення
водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.Проведено інструктаж з БЖД.
|
||
43
|
Обчислення масової частки і
маси розчиненої речовини в розчині.
тематична
|
||
44
|
Взаємодія води з оксидами.
Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи.
|
||
45
|
Поняття про індикатори.
Лабораторний дослід № 5
Випробування водних розчинів
кислот і лугів індикаторами. Проведено інструктаж з БЖД.
Демонстрації:
17. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Дія водного
розчину добутої речовини на індикатори.
18. Взаємодія фосфор(V) оксиду з водою. Дія водного
розчину добутої речовини на індикатори.
|
||
46
|
Значення води і водних
розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.
|
Навчальні
проекти
8. Проблема
збереження чистоти водойм
9. Дослідження якості води з різних джерел
10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води
11. Способи
очищення води в побуті
|
|
47
|
Проблема чистої води.
Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в
домашніх умовах.
|
Домашній експеримент:
3. Очищення води кип’ятінням
і за допомогою побутового фільтру
|
|
48
|
Узагальнюючий урок з
теми «Вода»
|
||
49
|
Контрольна робота № 2 з
теми: «Вода»
|
||
50
|
Узагальнення знань з
курсу хімії 7 класу
|
||
51
|
Екскурсія.
Орієнтовні об’єкти екскурсій. Хімічні
лабораторії промислових і сільськогосподарських підприємств,
науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів. Пожежне депо. Водоочисна
станція.
|
Вітаю!
ВідповістиВидалитиДякую!
Видалити